BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 31, 2009

~selesaikan utang......

Assalamualaikum sume,,,,,,
erm,,,,bulan Mac telah sampai ke penghujungnyr,,,,
bsok dh bln April,,,,,,final exam just around d corner,,,,,









hu3,,,,,cptnyr mase berlalu,,,,,,
pejam celik pejam celik dh 3 tahun kt ukm ni,,,,,
pas2 dh nk kne wat LI plak bln 6 ni,,,,,hu3,,
tp yg bestnyr mstilah sy wat kt perak je,,,
di Teluk Intan,,,my hometown.....penah pg????
kalo sape2 yg blm n t'ign nk pg uma sy,,,
insyaALLAH kalo d rezeki nti dtg la ye,,,,,









erm...arini nk settle'n utg tag fana.....
thanx la fana bg tag ni kt sy,,,,
sory lmbt,,,,mklm la bz sgt,,,,
pas2 sgt mls nk search pic,,,,,
ok....let's check out,,,,,,

Rules : Use google image to search the answers for the questions below. Then you must choose a picture in the first page of the results, and post it as your answer.

I am:

so simple n low profile.....:)

I really wanna go to:

of cz JAPAN,,,,,,cntknyr bunge SAKURA,,,,,,,

My favourite place:

My Bedroom.....

My favourite thing:

my Laptop,,,,bley layan Blog,,,,he3.....

My Favourite drink:

Suke bangat air soya,,,,,,,erm,,,,,

My favourite food:

sbrg nasi yg berkaitan ngan nasi goreng,,,,n.g paprik,n.g.ayam,dll......

My favourite colour:

I was born in:

TeLuK InTanN MaLi,,,,,,

I live in:

PAY-ROCK.......beb,,,,,,

My school:

SERATA....ermmm...rindunyr la kt kwn2 batch 40 n my geng....g10,,ha3,,,....u r d best,,,,,

My favourite story:

HAHA,,,,x m'jwb skln,,,,,actually,,,x de la fav story,,,,Hanazakari is d BEST japanese drama,,,,,,i suggest u all to watch this great drama,,,,,love it,,,,he3,,,,,

My Hobby:

blogging n surfing internet,,,,,

I wish i am:



menjadi seorang wanita yg b'jaye di dunia dan akhirat,,,Amin.....

Monday, March 30, 2009

~bestnyr,,,,,,,mmg cantik,,,,

salam sume,,,,,,
diharapnyr sume sihat2 la,,,,,,
errmm,,,,semalam b'sama'n 29 Mac,,,,,,
is my bufday,,,,,,yg ke.......



ermm,,,,,dh semakin berusia,,,,
nway smlm mmg x kuar pun,,,,,
duk je la kt blek.....bilikku syurgaku,,,,,
lgpun ade byk assgmnt yg still t'tggh ni,,,hu3,,,,
ye la sume org cbuk,,,,,,
tp yg plg best adik sy kol pg 2,,,,
rindunyr la,,,dh la last jmp wk2 cuti mid sem,,,,,
ye la wk2 cuti chinese new year,,,,
wk2 cuti sklh 2 plak mmg x smpt nk blek,,,,
jwbnyr jmp abs sem nti la...hu3,,,,,
windunyr la kt my family,,,,
stdy week ni mmg x balek,,,
kalo balek x stdy la jwbnyr,,,hu3,,,,



n then mekasih kpd kwn2 yg wish n igt my bufday,,,,
yela...siape la sy ni kan,,,hu3,,,,,
mekasih yg x t'hgge kt myra sbb blanje mkn ari2,,,,
myra clbrate bufday sy awal,,,,mklm la die every week balek,,,,
pas 2 nk anta mak die,,,adik plak,,,sian myra,,,,,
u r the good daughter n sister,,,,,
n then,,,td dapat hadiah plak dr Mimi n Myza,,,,
thanx a lot u all,,,,,
mmg x sangke korg nk kasi kt ak,,,,,hu3,,,,,
nway mmg sgt cantik n kne ngan taste ak,,,,
pandai korang pilih erk?.....



last but not least,,,,
mekasih skali lg kpd sape2 yg wish kt friendster, facebook n yg anta msg,,,,,,
i luv u all.....
smile always,,,,,
laayaannn jeeee,,,,,,


Saturday, March 28, 2009

~terpakselah.....

salam sume..... :)
erm....td ingt nk post blog,,,,,

tibe2 plak black out,,,,hu3....
ye la x sgke plak klj Amin ni m'nyokong earth hour 100%.....

dh la 2 ktorg kt sini bknnyr black out selame 60 minit....
tp lebih plak 2....
huhuhu...selama 70 minit lebih kurang,,,,,
bengang gler....
ni x adil...,,,
tp x pe r thinking positive,,,,,
myb d hikmahnyr k
ot,,,,,,
best r gak,,,,mst korg pelik'n nape plak best????
ha3,,,,,
ktorg duk borak kt ruang tamu,,,,, :)

sembg punye smbg.....
smpi dh x sedar dh 1 jam.
...
ni la carenyr nk elak boring,panas,,,,,,
pas2 hangin la ni dah lebih ni,,,hu3,,,,

ok la kite 2tp psal earth hour 2,,,,,

dh lepas pn....


erm,,,pd ari ahad mingu lps b'sama'n ngan 22 Mac.....

berlangsungnyr Dinner Amin,,,,Abadi 09.....
erm.....ni la nk share beberape pic diner k
torg.....
nway mknn ktorg biase j
e,,,,
x de yg spesel sgt pun.....hu3...
siap mkn dgn tgn lg...sume pelik???

tema korang ape? tradisional????
x de la.....Heart of Gold pas2 merah,itm n putih,,,,......
ni la menu mknnnyr,,,,,,


ayam merah,daging,dalca,,,,,,x d la spesel pun,,,,




















gmbr ni agk kabur sket...x pe la...ni je yg t'mampu,,,,,,,,,,
kalo nk saiz besar klik pd gmbr,,,,
laaayaaan jee,,,,
adios,,,,,

Friday, March 27, 2009

~.....he3.....

salam sume.....
errmmm.....
arini mmg huha-huha jeee,,,,
x sedar diri betul la,,,,huhuhu,,,,

assgmnt byk gler pending....
ya ampun bile la nk settle'n....hu3.....

td sy kuar lg.....tp kuar agk lewat la.....
pg alamanda ngan myra,,,
nway thanx la myra sudi ajk sy kuar,,,,,,
smpi2 je trus mkn...mklm la dh lapo ....
ermmm...ktorg mkn kt Pizza Hut....
t'capailah hajatku ini nk mkn spageti...
Spageti udang Portugis,,,,,
yummy2.....sedap la jugak...he3,,,,
nway thanx la Myra sbb blanje mkn..he3....



pas2 jln2 je.....x beli brg pun...usha je,,,,,.
n then trus ke carrefour....
pas2 dh nk balek myra sggh plak kt Big Apple.....
ni pun myra blanje gak....hu3,,,









pas2 ape lg...sy kalo kuar msti nk bli ni....
ape lg....sushi la....he3......
erm...arini mmg mkn byk sgt......
nway thanx sgt2 kt myra sbb sudi blanje....
insyaALLAH kalo ade rezeki sy blanje Myra plak...he3....
k la......ni je la utk posting arini.....
laayaaan jeee...adios.....

Thursday, March 26, 2009

~akhirnya...selesai....

Salam sume......
erm.....akhirnya berakhirlah penantian ku slame ni....ha3.....
penantian ape?????? he3.....
ape lg..... arini kan last episode Spa Q2....he3.....
errmmm...so far.....ntah la cm myb d smbgn lg.....
tp 2 pun x sure la.....
pndai2 je wat andaian...
mcm la director......


ermm...ni ringkasan last episode Spa Q2....

AKHIRNYA:

Marlia pregnant...ha3...so x jd la diorg nk cerai...

Datin Leha kene tangkap...byk sgt kes yg die dh wat....

Dafi ceraikan Ju dgn talak 1 tp Dafi x tau pun Ju tgh pregnant....

ermm...lg Qistina akhirnya kahwin ngan Fahmi....

2 je la kalo nk tau lebih tgk sendiri...ha3....
tp menurut firasat sy myb ade sequal lg tp ntah la...
andaian sy nape ade:

mcm nmpk gaye Datin Leha mcm nk balas dendam je lg...cm x serik plak....
lg 1 Ju....die pun cm nk bls dendam....lg la die bakal lahir'n anak Dafi.....
ni just andaian je....kalo x de pun lg bagus....
dah x larat nk tgk diorg ni seksi n sekse sgt.....ha3.....
pape hal laayaan je la.....

ni nk share antara lagu yg termuat dlm cite SPA Q2 ni....



lagu ni plak mmg feeling abs ar....



so jgn lupe saksikan cite MATAHARI,,,,,,,cite ni pun cm menarik gak....1 org perempuan tp ngan 7 org lelaki....wah2,,,,,,,nway jgn lupe tgk..

ni lebih details....

Slot Akasia pula menyiarkan drama bersiri Matahari bagi menggantikan Spa Q 2. Siri 44 episod ini bakal menemui penonton mulai 30 Mac. Drama ini diterbitkan oleh Pena Kreatif Sdn. Bhd dan hasil kerja dari pengarah berpengalaman Mohd Feroz Abdul Kadir Saheb. Ia membariskan pelakon seperti Nisdawati, Fahrin Ahmad, Aida Aris, Fauzi Nawawi, Hamidah Wahab, Syukery Hashim, Arash Mohd, Iqram Dinzly, Jehan Miskin, Erry Putra, Ako Mustapha, Fizo Omar, Sabrina Ali dan Noorkhiriah.

Drama Matahari mengisahkan seorang wanita yang terus memburu cinta sejati angkara kecundang dalam cinta pertama. Kisah tragis Matahari, seorang wanita kampung naif yang terpaksa mengharungi pelbagai dugaan musibah hidup dan ini telah menukarkannya menjadi wanita penuh keterampilan. Dengan kekuatan dan kepandaian yang ada pada dirinya, pelbagai tipu muslihat dirancang bagi memenuhi keinginan diri. Apakah kesudahan kisah sendu Matahari ini?

laayaaan je.......

Tuesday, March 24, 2009

~indie......

salam sume.....
hu3...smpt lg nk update blog..he3...
w/p byk sgt keje ni.....
nway korang penah dgr lagu Dan Sebenarnya-Yuna
erm.....lagu die mmg sedap tp.....
fhm2 je la die ni b'tudung pas 2 menyanyi ngan gitar,,,,
oppssss sensitif la......
ape2 hl laaayaaan je la...



ni lirik lagu....

Oh bulan
Enggan melayan diriku lagi
Pabila air mata membasahi pipi
Dan lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku
Pabila kau bersama yang lain

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

Ku enggan
Berpura-pura ku bahagia
Ku enggan
Melihat kau bersama si dia
Oo ku akui cemburu mula menular dalam diri
Pabila kau bersama yang lain

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

[Bridge]
Pabila kau merenung matanya
Ku rebah jatuh ke bumi
Di saat kau benar benar mahu pergi
Seperti ku bernafas dalam air

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku


Monday, March 23, 2009

~kisah lg.......

BERKAT KEJUJURAN

Syeikh Abdul Kadir semasa berusia 18 tahun meminta izin ibunya merantau ke Baghdad untuk menuntut ilmu agama. Ibunya tidak menghalang cita-cita murni Abdul Kadir meskipun keberatan melepaskan anaknya berjalan sendirian beratus-ratus batu. Sebelum pergi ibunya berpesan supaya jangan berkata bohong dalam apa jua keadaan. Ibunya membekalkan wang 40 dirham dan dijahit di dalam pakaian Abdul Kadir. Selepas itu ibunya melepaskan Abdul kadir pergi bersama-sama satu rombongan yang kebetulan hendak menuju ke Baghdad.
Dalam perjalanan, mereka telah diserang oleh 60 orang penyamun. Habis harta kafilah dirampas tetapi penyamun tidak mengusik Abdul Kadir kerana menyangka dia tidak mempunyai apa-apa. Salah seorang perompak bertanya Abdul Kadir apa yang dia ada. Abdul Kadir menerangkan dia ada wang 40 dirham di dalam pakaiannya. Penyamun itu hairan dan melaporkan kepada ketuanya. Pakaian Abdul Kadir dipotong dan didapati ada wang sebagaimana yang diberitahu.
Ketua penyamun bertanya kenapa Abdul Kadir berkata benar walaupun diketahui wangnya akan dirampas? Abdula Kadir menerangkan yang dia telah berjanji kepada ibunya supaya tidak bercakap bohong walau apa pun yang berlaku. Apabila mendengar dia bercakap begitu, ketua penyamun menangis dan menginsafi kesalahannya. Sedangkan Abdul Kadir yang kecil tidak mengingkari kata-kata ibunya betapa dia yang telah melanggar perintah Allah sepanjang hidupnya. Ketua penyamun bersumpah tidak akan merompak lagi. Dia bertaubat di hadapan Abdul Kadir diikuti oleh pengikut-pengikutnya.

Selembar bulu mata

Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, mensia-siakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah. "Tidak. Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu.
"Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa," jawab malaikat. Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yg sedang berdiri. Di situ hanya ada dia sendirian. Makanya ia pun menyanggah, "Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Di sini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu." "Inilah saksi-saksi itu," ujar malaikat. Tiba-tiba mata angkat bicara, "Saya yang memandang." Disusul oleh telinga, "Saya yg mendengar." Hidung pun tidak ketinggalan, "Saya yang mencium." Bibir mengaku, "Saya yang merayu." Lidah menambah, "Saya yang mengisap." Tangan meneruskan, "Saya yang meraba dan meramas." Kaki menyusul, "Saya yang dipakai lari ketika ketahuan." "Nah kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu, ucap malaikat.
Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dimasukkan ke dalam jahanam. Padahal, rasa-rasanya dia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, terdengar suara yang amat lembut dari selembar bulu matanya: "Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi." "Silakan", kata malaikat. "Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yg lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang membasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka
Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahwa dia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan." Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut di bebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga:
"Lihatlah, Hamba Tuhan ini masuk syurga kerana pertolongan selembar bulu mata."


~cerpen lg.......

Maafkan Aku, Ibu...


Aku sangat malu dengan teman-temanku saat aku memperkenalkan ibuku yang mempunyai muka luka bekas bakar kepada mereka. Mereka semua mentertawakanku.

Setelah beberapa lama, akupun berpindah sekolah dan tidak lagi memperkenalkan dia sebagai ibuku, melainkan pembantuku.

Setiap hari ibuku selalu menghantarkan bekalanku ke sekolah semasa waktu rehat.

Suatu hari, temanku bertanya "Anna, adakah itu ibumu?"

Dengan ragu-ragu aku berkata, "bukan, dia adalah pembantuku."

Aku dapat melihat kesedihan di mata ibuku. Tapi aku tidak mampu melakukan apa-apa kerana aku tidak mampu lagi menanggung malu yang ku lalui sebelum aku berpindah sekolah.

Walaupun aku dapat melihat ibuku sedih, tapi dia tidak pernah berkata apa-apa.

Sehingga ke suatu hari dia jatuh sakit.

"Anna, kesini nak." katanya kepadaku.

"Ada apa ibu?" kataku sambil duduk di tempat tidur ibuku.

"Ibu ingin menceritakan kejadian yang menyebabkan ibu mempunyai wajah seperti ini...Dulu saat kamu masih bayi, kamu sakit teruk sehingga ibu terpaksa pergi ke kedai ubat untuk membelikanmu ubat kerana ayahmu dan ibu tidak mempunyai wang untuk membawamu berjumpa doktor. Sementara ibu pergi, ayahmulah yang menjagamu. Ibu dengan terburu-buru membeli ubatnya dan segera pulang. Tetapi tidak tahu mengapa dapur di rumah kita tiba-tiba terbakar. Ayahmu dan Ibu tidak mengetahui kejadian itu sebelum melihat asap yang tebal menggumpal di dalam rumah dan api sudah sangat besar ketika kami menyedarinya. Aku dan ayahmu berusaha menyelamatkanmu tetapi ayahmu tertimpa kayu jatuh yang terbakar dan menyebabkan dia tidak mampu bergerak. Ibu berusaha menyelamatkan ayahmu, tetapi wajah ibu terkena kayu terbakar yang jatuh hampir menimpamu. Tetapi ayahmu tidak mampu diselamatkan."

Saat itu juga aku dapat merasakan air mata yang jatuh ke pipiku.

"Maafkan aku, ibu..." hanya kata-kata itu yang mampu kuucapkan setelah semua yang telah kulakukan pada ibuku